Periodontologia

Dbając o piękny uśmiech swoich Pacjentów, kładę ogromny nacisk na profilaktykę i diagnostykę oraz wczesne wykrywani i leczenie chorób przyzębia. Dziedzina stomatologii, która obejmuje ten obszar, nazywa się periodontologią.

Diagnostyka i profilaktyka połączone z najnowszą wiedzą pozwalają na rozpoznanie choroby (np. paradontozy) w jej wczesnym stadium, co w znacznej mierze skraca długość leczenia choroby i pozwala na przeciwdziałanie potencjalnym powikłaniom.

Choroby, w przebiegu których obecne jest zapalenie przyzębia to bardzo częste, uciążliwe schorzenie, którego objawy przez długi czas mogą pozostać niezauważalne. Dlatego w profilaktyce paradontozy tak ważne są regularne badania stomatologiczne, oraz higienizacja jamy ustnej, czyli oczyszczanie zębów z kamienia nazębnego, oraz innych zanieczyszczeń (skaling, piaskowanie).

Jak i dlaczego powstaje parodontoza?
W większości przypadków jest ona wynikiem nieprawidłowej higieny jamy ustnej. Przyczyna może być również natury genetycznej, lub niekorzystny skład mikroflory bakteryjnej, które przyspieszają rozwój choroby. Dodatkowo negatywny wpływ na stan przyzębia ma kilka czynników: palenie papierosów, stres, cukrzyca czy nieprawidłowe odżywianie.

Pierwsze niepokojące objawy to zaczerwienione lub krwawiące dziąsła oraz nadwrażliwość zębów na zmiany temperatur, nieprzyjemny zapach z ust.

Za rozwój choroby odpowiedzialne są bakterie, które znajdują się w kamieniu, na zębach i dziąsłach. Jeśli niewystarczająco pozbywamy się resztek pokarmowych szczotkując zęby, pozostaje na nich płytka bakteryjna, która w krótkim czasie powoduje rozwój kamienia nazębnego. Kiedy zaniedbamy problem i pozwalamy mu narastać, paradontoza powoduje coraz większe spustoszenie w naszym uzębieniu. Rozwija się zapalenie dziąseł, przez które tworzą się tzw. kieszonki dziąsłowe. To w nich gromadzą się kolejne resztki jedzenia i rozwijają bakterie, które w efekcie mogą doprowadzić do utraty zęba.

W leczeniu zapalenia dziąseł/przyzębia niezbędny jest zabieg usunięcia kamienia, piaskowania i polerowania zębów, często kiretażu.

Warto sobie uzmysłowić, że zatrzymując chorobę, po prostu zachowujemy swoje zęby, gdyż nieleczona doprowadziłaby niechybnie do ich utraty.

Leczenie periodontologiczne pozwala wyeliminować wszystkie negatywne skutki chorób przyzębia. A moi Pacjenci mogą cieszyć się zdrowym i pięknym uśmiechem przez lata.

Telefon: