Zalecenia pozabiegowe

Usunięcie zęba
  • Trzymać opatrunek przez 30 minut.
  • Zażyć lek przeciwbólowy zaraz po wyjęciu opatrunku, popijając tabletkę niewielką ilością wody.
  • Nie spożywać żadnych pokarmów i nie pić płynów przez min. 2. godziny lub do całkowitego ustąpienia znieczulenia.
  • Unikać gorących płynów, potraw przez 24 godziny.
  • Nie palić papierosów przez 3 doby.
  • Nie rozgrzewać (gorącymi okładami, poduszką) miejsca po usuniętym zębie.
  • Wyszczotkować zęby wieczorem (przez 3 doby szczotkować zęby wyłączoną szczoteczką elektryczną/soniczną).
  • Nie płukać jamy ustnej przez 24 godziny.
  • Po upływie 24. godz. płukać jamę ustną rozcieńczonym roztworem Eludrilu przynajmniej 3 x dziennie.
  • Jeśli na ranę założono szwy, po upływie 24. godz. zacząć pielęgnację szwów miękką/bardzo miękką ręczną szczoteczką do zębów.
  • Zażywać wszystkie przepisane na recepcie leki.
  • Szwy należy usunąć na wyznaczonej przez lekarza wizycie.

W przypadku wystąpienia niepokojących objawów, proszę o kontakt telefoniczny – 696 105 875.

Chirurgiczne usunięcie ósemki
  • Trzymać opatrunek przez 30 minut.
  • Unikać gorących płynów, potraw przez 24 godziny.
  • Nie palić papierosów przez 3 doby.
  • Nie rozgrzewać (gorącymi okładami, poduszką) miejsca po usuniętym zębie.
  • Stosować zimne okłady na policzek w okolicy operowanej (15 min chłodzenia, 10 min przerwy, itd).
  • W nocy trzymać głowę powyżej reszty ciała, unikać leżenia na boku po stronie operowanej.
  • Nie płukać jamy ustnej przez 24 godziny.
  • Po upływie 24. godz. zacząć pielęgnację szwów miękką/bardzo miękką ręczną szczoteczką do zębów.
  • Zażywać wszystkie przepisane na recepcie leki.

Zabiegi implantologiczne
  • Po upływie 30 min od zakończenia zabiegu zażyć lek przeciwbólowy, popijając tabletkę niewielką ilością wody.
  • Nie spożywać żadnych pokarmów przez min. 2. godz. po zabiegu lub do lub do całkowitego ustąpienia znieczulenia.
  • Wieczorem należy wyszczotkować wszystkie zęby omijając okolicę operowaną przez 24 godz. Po tym czasie ranę należy pielęgnować okolicę operowaną szczoteczką ręczną z miękkim lub bardzo miękkim włosiem.
  • Nie wolno przeżuwać i gryźć pokarmu w miejscu implantacji aż do zagojenia się rany.
  • Nie wolno dotykać, „sprawdzać” implantu i jego bezpośredniego otoczenia.
  • Obrzęki i siniaki w okolicy implantu, policzka czy podbródka są normą i ustępują po kilku dniach. Można je zmniejszyć stosując po zabiegu zimne okłady (15 min chłodzenia, 10 min przerwy, itd).
  • Zażywać wszystkie przepisane na recepcie leki według zaleconych dawek. W nocy należy trzymać głowę powyżej ciała oraz unikać leżenia na boku, po stronie którego został wszczepiony implant (nie ogrzewać okolicy operowanej).
  • Nie wolno płukać ust przez 12 godzin po zabiegu. Może to wywołać nadmierne krwawienie.
  • W dniu następnym należy rozpocząć płukanie jamy ustnej płynem antyseptycznym (Eludril) – min. trzy razy dziennie: po śniadaniu, obiedzie i kolacji.
  • Szwy należy usunąć na wyznacznonej przez lekarza wizycie.
  • Obowiązkowe są wizyty kontrolne co najmniej raz na 6 miesięcy, połączone z profesjonalnym oczyszczaniem zębów z kamienia i osadu.

Odbudowa kości - zabiegi augmentacyjne
  • Nie wolno przeżuwać i gryźć pokarmu w miejscu operowanym aż do zagojenia się rany.
  • Nie wolno dotykać, „sprawdzać” implantu i jego bezpośredniego otoczenia.
  • Zażywać wszystkie przepisane na recepcie leki według zaleconych dawek.
  • W nocy należy trzymać głowę powyżej ciała oraz unikać leżenia na boku, po stronie którego został wszczepiony implant (nie ogrzewać okolicy operowanej).

Podniesienie dna zatoki szczękowej
  • Nie wydmuchiwać wydzieliny z przewodów nosowych, kichać z otwartymi ustami, nie schylać się gwałtownie, nie podnosić ciężkich przedmiotów z podłogi
  • Przez 14 dni unikać nadmiernego wysiłku fizycznego
  • Przez 3 doby po zabiegu należy unikać gorących posiłków. Stosować dietę miękką. W tym czasie nie wolno palić papierosów oraz pić alkoholu. Nie wolno przeżuwać i gryźć pokarmu w miejscu operowanym aż do zagojenia się rany.
  • Nie wolno dotykać, „sprawdzać” implantu i jego bezpośredniego otoczenia.
  • Zażywać wszystkie przepisane na recepcie leki według zaleconych dawek.
  • Szwy należy usunąć na wyznaczonej przez lekarza wizycie.